Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2014

TDF16: Day 6

Επιστροφή στη Χομς 
Υπόθεση: Μία ομάδα Σύριων επαναστατών μάχεται για να ανακαταλάβει την πόλη Χομς από τις στρατιωτικές δυνάμεις του καθεστώτος Ασάντ. 
 
Η Γνώμη μου: Ξεκινώντας περίπου από την περίοδο της «Αραβικής Άνοιξης» και για ένα διάστημα τριών ετών, η κάμερα του (πτυχιούχου από την
Σχολή Σταυράκου)
Ταλάλ Ντέρκι, παρακολουθεί την καθημερινότητα μιας χούφτας ανθρώπων που μάχονται για τα ιδανικά τους. Τοποθετημένο ακριβώς στο επίκεντρο των μαχών, το Return to Homs ουσιαστικά παραλληλίζει την σταδιακή κατάρρευση μιας σπουδαίας πόλης με την αναθεώρηση των ιδανικών των ανθρώπων που επιζητούν ένα καλύτερο αύριο. Οι ειρηνιστές Σύριοι σταδιακά μετατρέπονται σε πολεμικές μηχανές και μια πόλη που κάποτε έσφυζε από ζωή, πλέον γίνεται το πεδίο μάχης ενός ανελέητου εμφυλίου πολέμου.
 
Πρωτότυπος τίτλος: The Return to Homs 
Χώρα Παραγωγής: Συρία
Χρονιά: 2013
Σκηνοθεσία: Ταλάλ Ντέρκι

Τμήμα: Ανθρώπινα Δικαιώματα
Βαθμολογία: 4.5/5



Η εικόνα που λείπει 
Υπόθεση: Το 1975 μια οικογένεια από την Καμπότζη μεταφέρεται από τους Ερυθρούς Χμερ σε ένα «στρατόπεδο εργασίας».
 
Η Γνώμη μου: Συνδυάζοντας έξυπνα φωτογραφικό και οπτικό υλικό με κούκλες από πλαστελίνη (πολλές φορές και στο ίδιο καρέ), η υποψήφια για Οσκαρ ταινία του
Ρίτι Παν, είναι η εξιστόρηση των γεγονότων της παιδικής του ηλικίας, όταν είδε τη ζωή της οικογένειας του να αλλάζει βίαια μέσα σε μια νύχτα. Αν και εντυπωσιακό τόσο για τα γεγονότα που καταγράφει όσο και για το εντελώς πρωτότυπο εικαστικό αποτέλεσμα, το όλο εγχείρημα κάποια στιγμή κουράζει λόγω του διαρκούς Voice-over και του υπέρ το δέον ποιητικού τόνου.  

Πρωτότυπος τίτλος: L'image manquante 
Χώρα Παραγωγής: Καμπότζη
Χρονιά: 2013
Σκηνοθεσία:
Ρίτι Παν  

Τμήμα: Η Καταγραφή της Μνήμης
Βαθμολογία: 3/5

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου