Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

TDF16: Day 2

Ο Βερμέρ του Τιμ  
Υπόθεση: Τεξανός εφευρέτης προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει την φωτορεαλιστική τεχνική του διάσημου Ολλανδού ζωγράφου Γιοχάνες Βερμέρ (Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι).
 
Η Γνώμη μου: Δίνοντας ένα εντελώς κυριολεκτικό νόημα στην έκφραση «Η τέχνη είναι ο καθρέπτης της ζωής», το
Tim's Vermeer ξεκινάει περίπου σαν ένα επεισόδιο των MythBusters, όπου ο Τιμ Τζένισον προσπαθεί να αποδείξει εάν ο Βερμέρ χρησιμοποιούσε μηχανικά μέσα για να ζωγραφίσει τους πίνακές του, σε μια εποχή που η φωτογραφία φάνταζε επιστημονική φαντασία. Για να εξελιχθεί στην πορεία σε ένα εμμονοληπτικό αντι-δοκίμιο (sic) πάνω στην έκφραση της ζωγραφικής και να καταλήξει στο ξεκαρδιστικό (ή εξοργιστικό) συμπέρασμα ότι η τέχνη μπορεί και να μην είναι τίποτε περισσότερο από έναν συνδυασμό εφευρετικότητας και υπομονής.

Πρωτότυπος τίτλος: Tim's Vermeer
Χώρα Παραγωγής: ΗΠΑ
Χρονιά: 2013
Σκηνοθέτης: Τέλερ
Τμήμα: Τέχνες
Βαθμολογία: 5/5


Βρίσκοντας τη Βίβιαν Μάιερ  
Υπόθεση: Μια τυχαία αγορά 380 δολαρίων σε μια δημοπρασία, επιφυλάσσει στον Τζον Μαλούφ μια τεράστια έκπληξη. Οι κούτες που αγόρασε περιέχουν πάνω από 100.000 αρνητικά απο τις φωτογραφίες που τραβηξε μια μυστικοπαθής νταντά στις δεκαετίες του '50 και του '60 και δεν εκτύπωσε ποτέ.

Η Γνώμη μου: Η μυστηριώδης ζωή της Βίβιαν Μάιερ, ξετυλίγεται σαν ένα μπερδεμένο κουβάρι που θυμίζει αρκετά το προ διετίας Searching for Sugar Man στην φωτογραφική του εκδοχή. Όσο περισσότερο προσπαθούμε να κατανοήσουμε την αινιγματική φυσιογνωμία της, τόσο περισσότερα ερωτήματα γεννιούνται για την καλλιτεχνική της περσόνα. Με το σημαντικότερο από αυτά (Γιατί η ίδια δεν θέλησε να δείξει ποτέ σε κανέναν το έργο της;), να παραμένει αναπάντητο.


Πρωτότυπος τίτλος: Finding Vivian Maier
Χώρα Παραγωγής: ΗΠΑ
Χρονιά: 2013
Σκηνοθέτες: Τζον Μαλούφ, Τσάρλι Σίσκελ
Τμήμα: Πορτρέτα: Ανθρώπινες Διαδρομές
Βαθμολογία: 4/5

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου