Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

TIFF54: Απολογισμός

Στο Θεωρείο του Ολύμπιον























Συνολικά φέτος είδα 19 ταινίες από 10 χώρες. Μόλις δύο ήταν από το επίσημο διαγωνιστικό τμήμα, ωστόσο και οι δύο θριάμβευσαν στην απονομή του Σαββάτου. Το Κελί από Χρυσάφι κέρδισε τα τρία σημαντικότερα βραβεία του φεστιβάλ (Χρυσός Αλέξανδρος, βραβείο σκηνοθεσίας και βραβείο κοινού), ενώ Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά, όπως αναμενόταν, κέρδισε το βραβείο ερμηνείας για το one man show του Χρήστου Στεργίογλου. Η αξιολογική κατάταξη των ταινιών με βάση το προσωπικό μου γούστο έχει ως εξής:

 
13. Ida  3.5/5

07. Nebraska  4/5 
02. Ζιν  4.5/5


Q&A με τον Τζιμ Τζάρμους























Διάφορα

 Αποτύχαμε κυρίες και κύριοι. Ο,τι παράπονα και να κάναμε για την Cineκάρτα, οι 16 από τις 19 προβολές που παραβρέθηκα ήταν sold out. Το ίδιο ισχύει και για τις περισσότερες από τις προβολές του φεστιβάλ. Άρα οι πιθανότητες να επανέλθει η παλιά πολιτική του χρόνου, είναι ανύπαρκτες. Πιο πιθανό είναι, λόγω της αδιανόητα μεγάλης φετινής ζήτησης, να έχουμε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση στις τιμές.

Το προσωπικό highlight του φεστιβάλ: Σε όλη την διάρκεια της προβολής της Αιώνιας επιστροφής του Αντώνη Παρασκευά, στο θεωρείο του Ολύμπιον, μπροστά μου καθόταν ο Αλεξάντερ Πέιν. Δηλαδή, σοβαρά τώρα, έβλεπα μια Ελληνική ταινία μαζί με τον άνθρωπο που σκηνοθέτησε μία από τις αγαπημένες μου ταινίες των 90s και μια από τις αγαπημένες μου ταινίες των 00s. Αυτόν που πήρε το δεύτερο του Όσκαρ από τα χέρια (ή καλύτερα το πόδι) της Αντζελίνα Τζολί για μια ταινία που πρωταγωνιστούσε ο Τζόρτζ Κλούνεϊ. AMAZING που λένε και στο χωριό μου.

Highlight και το Q&A με τον Τζιμ Τζάρμους μετά την προβολή της τελευταίας του ταινίας την δεύτερη μέρα του φεστιβάλ. Ανόητες, όπως πάντα, οι ερωτήσεις του κοινού, πιο-κουλ-πεθαίνεις οι απαντήσεις του Τζάρμους.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς της πόλης απεργεί τις μέρες που διεξάγεται το σημαντικότερο διεθνές φεστιβάλ της χώρας. Φαντάζομαι ότι κάτι παρόμοιο ούτε για πλάκα δεν θα συνέβαινε στις Κάννες, στο Βερολίνο, στην Βενετία ή στο Σάντανς.


Οι συντελεστές του Miss Violence






Απόλυτη καφρίλα και τα έργα που έγιναν στην μέση του λιμανιού την δεύτερη μέρα του φεστιβάλ και τα κάγκελα που παρέμειναν εκεί, πέντε μέρες αφότου είχε ολοκληρωθεί το σκάψιμο.

Καλός ο δεκάλογος το Κισλόφσκι, αλλά δεν είχε κανένα νόημα η προβολή του στο φεστιβάλ. Αντ' αυτού θα προτιμούσα να υπάρχουν περισσότερες Ελληνικές ταινίες. Η εμμονή του Δημήτρη Εϊπιδη να προβάλλονται αποκλειστικά ελληνικές ταινίες σε πρώτη προβολή, έχει ρίξει το επίπεδο του τμήματος τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά.

That's all folks. Ραντεβού αν όλα πάνε καλά τον Μάρτιο για το φεστιβάλ ντοκιμαντέρ, για το οποίο έτσι κι αλλιώς έχω εκβιαστικά cineκάρτα. Από τώρα δεσμεύομαι ωστόσο ότι αν συνεχιστεί η ίδια οικονομική πολιτική και του χρόνου, δεν θα παρευρεθώ στο φεστιβάλ κινηματογράφου. Και να το θέλω δηλαδή, είναι οικονομικά ασύμφορο. Είπαμε ότι η τέχνη απαιτεί θυσίες, αλλά όχι και να συντηρούμε οικονομικά τα πριβέ πάρτι και τα έξοδα των διακοπών ορισμένων.

3 σχόλια :

  1. alexander payne ενας μικρος θεουλης. να μασταν και μεις στο φεστιβαλ, καλα περασατε εσεις βλεπω. ποτε θα μπορουμε να τη δουμε τη ταινια του εμεις οι θνητοι και γενικως τις ταινιες του φεστιβαλ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχουν όλες οι ταινίες Ελληνική διανομή. Λογικά αρχές του 2014 το Nebraska. Εγώ πάντως από το cine.gr βλέπω πότε θα προβληθεί μια ταινία στις ελληνικές αίθουσες.

      Διαγραφή
  2. ε δεν πειραζει, ποιος παει τωρα να δει cinema 19 ταινιες, υπαρχει και το downloading χεχε

    ΑπάντησηΔιαγραφή