Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Success Story


Επειδή, μ' αυτά και μ' αυτά, παρέλειψα να ασχοληθώ με το σπουδαιότερο Ελληνικού ενδιαφέροντος γεγονός της φετινής κινηματογραφικής χρονιάς, με αφορμή την προσθήκη του Τζον Σι Ράιλι στο καστ της πρώτης αγγλόφωνης ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου με τίτλο The Lobster, ας δώσω συγχαρητήρια στον Έλληνα σκηνοθέτη που τόσο αισχρά κατηγορήθηκε τα τελευταία χρόνια στην χώρα του, με αποτέλεσμα την εγκαταλείψει για να βρει κινηματογραφικό καταφύγιο στην Αγγλία. Να υπενθυμίσω ότι, πέρα από τις γνωστές ανοησίες που σκαρφίστηκαν διάφοροι για να κατηγορήσουν τον Κυνόδοντα, μερικά χρόνια πιο πριν, το 2005 στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης η πρώτη του σόλο ταινία με τίτλο Κινέττα, έφαγε ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα γιουχαϊσματα στην ιστορία του φεστιβάλ. «Ουδείς προφήτης στον τόπο του» λέει ένα Ελληνικό ρητό και τώρα ο Λάνθιμος παίρνει την εκδίκηση του σκηνοθετώντας μια ταινία που έγγραψε μαζί με τον Ευθύμη Φιλίππου, με πρωταγωνιστές τους Κόλιν Φάρελ, Ρέιτσελ Βάις, Τζον Σι Ράιλι, Λέα Σεϊντού, Μπεν Γουίσο, Τζέισον Κλαρκ και αρκετούς ακόμα γνωστούς Βρετανούς ηθοποιούς. Μπράβο και πάλι μπράβο.

Υ.Γ. Πόσο σπουδαίος ηθοποιός ο Ράιλι και πόσο υποτιμημένο το προ τριετίας Terri του Αζαζέλ Τζέικομπς όπως και το Hard Eight του Πολ Τόμας Άντερσον.

6 σχόλια :

  1. νταξει, δε λεω μπραβο στο Λανθιμο που ανοιχτηκε στο εξωτερικο και γινεται ολοενα και πιο εμπορικος, μαγκια του, αλλα σχετικα τωρα με τις ''γνωστες ανοησιες που σκαρφιστηκαν'' δες πρωτα τη μεξικανικη ταινια αν δε το εχεις κανει, ή αν την ειδες καποτε ξαναδες την και μετα καπακι δες τον κυνοδοντα και αλλαξε μετα το τιτλο αυτο με τον ορο ''κατηγοριες που προσαψαν'' καλυτερα. το λεω αυτο διοτη, ειχα πραγματικα παθει σοκ οταν τις ειδα και τις δυο ταινιες. μεταφερει αυτουσιες σκηνες καρε καρε, και η μορφη των διαλογων ειναι ο-λ-ο-ι-δ-ι-ο-ι. και δεν εγινε καν αναφορα στη πηγη, οπως κανουν τοσοι αλλοι σκηνοθετες, δεν το ανεφερε ουτε ως φορο τιμης. και αλλα μεγαλα ονοματα, πχ ταραντινο, το ιδιο. εχει ξεπατικωσει ολες τις παλιες ξεχασμενες γιαπωνεζικες. θελω πολυ να δω τη ''κινεττα'' για να εχω μια ολοκληρωμενη γνωμη για το συνολικο εργο του Λανθιμου αλλα δυστηχως δε τη βρισκω πουθενα.αν μπορεις να με κατατοπισεις, θα σου ειμουν υποχρεος.και μετα συζηταμε και γι' αυτην, αν θες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αναμεσα στο δε λεω και το μπραβο ξεχασα ενα κομμα, δηλαδη του λεω μπραβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω δει το σχετικό βίντεο με τις σκηνές που υποτίθεται ότι αντιγράφει. Δεν συμφωνώ ΚΑΘΟΛΟΥ με το θέμα περί αντιγραφής. Αν μια ταινία έχει μια σκηνή όπου γαζώνουν κάποιον με πολυβόλα, τότε αυτόματα αυτή η ταινία αντιγράφει τον Νονό; Κανένας σκηνοθέτης δεν αναφέρει στους τίτλους της ταινίας τις επιρροές του. Και ο Σορεντίνο αντέγραψε τον Φελίνι στο La grande bellezza, δεν το ανέφερε πουθενά και κέρδισε Οσκαρ. Η πλάκα είναι ότι μόνο οι Έλληνες ανακάλυψαν τις «κλοπές» του Λάνθιμου (άλλωστε το όλο θέμα ξεκίνησε από κάποιον πρώην συνεργάτη του Λάνθιμου που έστειλε σε όλα τα ΜΜΕ της Ελλάδας και του εξωτερικού mail με το σχετικό βίντεο που δείχνει τις ομοιότητες με το Μεξικάνικο) Το αποτέλεσμα γνωστό. Ο κυνόδοντας βρέθηκε υποψήφιος για Οσκαρ και σε όποιον ξένο κι αν ανέφερες το θέμα περί αντιγραφής γελούσε. Παρακάτω ακολουθεί ένα σχόλιο που είχε δημοσιευθεί σε κινηματογραφικό site εκείνη την εποχή και με εκφράζει απόλυτα:

      «To Castillo de la pureza βασίστηκε λέει, σε πραγματική ιστορία στο μεξικό. την ίδια ιστορία την είχε κάνει νωρίτερα άλλος μυθιστόρημα, άλλος θεατρικό. η ταινία δεν έχει credits ούτε στο μυθιστόρημα, ούτε στο θεατρικό, αλλά φαντάζομαι δε τη κατηγόρησε κανένας για αντιγραφή.

      Tο τριολέ δεν είναι καινούρια ιστορία. οι οικογένειες που κρατάνε τα παιδιά τους κλεισμένα δεν είναι καινούρια ιστορία. ο Kυνόδοντας μέχρι ότι πρωτοτυπεί στο κλείσιμο μπορείς να πεις, γιατί όλοι οι υπόλοιποι χρησιμοποιούν υπόγεια, και στις ταινίες και στη ζωή. το βίντεο είναι υπερβολικό stretch, αισθητικά και τεχνικά οι σκηνές δεν έχουν σχέση, ούτε καν θεματικά. μια γυναίκα είναι καθισμένη στο κρεβάτι για να πάρει τηλέφωνο, μια άλλη κάθεται στο κρεβάτι να φάει σοκολοτάκια ή ότι άλλο, είναι η γυναίκα καθισμένη στο κρεβάτι παγκόσμια πατέντα;

      Γενικά, για να μη κάθομαι να γράφω κατεβατά, η μεξικάνικη ταινία είναι από αυτές που άμα τις έχεις δει, λες ότι είχαν παρόμοιο θέμα άμα γράφεις κριτική. κι αυτό για να εξετάσεις πως προσεγγίζει το θέμα ο κάθε δημιουργός. το να πάρω το βίντεο για το hanging on the telephone και να βρω που το αντιγράφει η lady gaga στο telephone δεν έχει και πολύ νόημα.»

      Διαγραφή
    2. Κινέττα εδώ:
      http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=3208812
      (google translate για να καταφέρεις να κάνεις register)

      Εντελώς διαφορετική ταινία από τις επόμενες του Λάνθιμου, αρκετά πιο «πειραματική». Είτε θα την λατρέψεις, είτε θα σταματήσεις να την βλέπεις στο πεντάλεπτο.

      Διαγραφή
    3. Υπάρχει και στο Piratebay, αν κάνεις search Kinetta.

      Διαγραφή
  3. για τη τελεια ομορφια να παραθεσω την αποψη μου. διαφωνω με το οσκαρ, για το λογο που αναφερεις. αν δει καποιος τη ντολτσε βιτα και μετα απο λιγο δει τη τελεια ομορφια, οπως εκανα εγω, θα θελει να τραβηξει δυο μουτζες στο σορεντινο. πολυ αντιγραφη, ουτε καν επιρροη.
    κατεβασα τη κινεττα, ευχαριστω, για να δουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή