Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου 2014

Όσκαρ 2014: Α΄ Γυναικείος Ρόλος


Ένα άλλο «κινηματογραφικό» θέμα που μας απασχόλησε τις τελευταίες εβδομάδες, ήταν οι κατηγορίες της θετής κόρης του Γούντι Άλεν, Ντίλαν Φάροου, εναντίον του πατέρα της για έναν υποτιθέμενο βιασμό που συνέβη πριν εικοσιένα χρόνια. Και λέω υποτιθέμενο διότι στις έρευνες που έκανε τότε ο εισαγγελέας, δεν βρέθηκε το παραμικρό ενοχοποιητικό στοιχείο εναντίον του Γούντι Άλεν και δεν ασκήθηκε ποτέ δίωξη εναντίον του. Μάλιστα το συμπέρασμα που είχε βγει τότε για την υπόθεση ήταν ότι η Μία Φάροου θέλοντας να εκδικηθεί τον Γούντι Άλεν που σύναψε σχέση με την θετή της κόρη Σουν Γι (και η οποία δεν ήταν ποτέ θετή κόρη του Γούντι Άλεν), εν μέσω της δικαστικής διαμάχης για την επιμέλεια των δύο υιοθετημένων τους παιδιών (Ντίλαν και Ρόναν), τον κατηγόρησε με το πιο αισχρό ψέμα που μπορεί να πει κάποιος για κάποιον άλλο, για τον βιασμό του ίδιου του παιδιού του. Εδώ να σημειωθεί ότι ουσιαστικά η καριέρα της Μία Φάροου καταστράφηκε ύστερα από αυτά τα γεγονότα αφού, μετά τις δώδεκα ταινίες του Γούντι Άλεν, ποτέ δεν ξανάπαιξε σε οτιδήποτε άξιο αναφοράς. Τι σχέση έχουν όμως όλα αυτά με τις φετινές υποψηφιότητες για το Οσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου;

Η εκκίνηση της νέας διαμάχης του Γούντι Άλεν με την Μία Φάροου ουσιαστικά δόθηκε ακριβώς στην έναρξη της οσκαρικής περιόδου, όταν κατά την διάρκεια της τιμητικής βράβευσης του Γούντι στην απονομή των φετινών Χρυσών Σφαιρών, ο αποξενωμένος θετός γιος του Γούντι, Ρόναν Φάρου, τον κατηγόρησε μέσω twitter για τον βιασμό της τότε επτάχρονης αδερφής του Ντίλαν. Λίγες εβδομάδες αργότερα σε ένα άρθρο της στους New York Times, η 28χρονη πλέον Ντίλαν Φάροου επανέλαβε τις ίδιες κατηγορίες. Γιατί όμως όλα αυτά συμβαίνουν τώρα που, κατά πρώτον, εάν το έγκλημα έχει συμβεί έχει πλέον παραγραφεί και κατά δεύτερον διανύουμε την περίοδο όπου οι υποψηφιότητες των Οσκαρ έχουν μόλις δοθεί και σε λίγες ημέρες ξεκινάει η ψηφοφορία;

Όπως ανέφερα και πιο πάνω η Μία Φάροου πρωταγωνίστησε σε δώδεκα ταινίες του Γούντι Άλεν, οι οποίες συνολικά έλαβαν δεκαεννέα υποψηφιότητες για Οσκαρ, από τις οποίες οι... μηδέν από αυτές ήταν για την Μία Φάροου. Για την ακρίβεια η Μία Φάροου δεν υπήρξε ποτέ υποψήφια για Οσκαρ, ούτε για το Μωρό της Ρόζμαρι, ούτε για τον Υπέροχο Γκάτσμπι. Μετά τον χωρισμό της με τον Γούντι δεν βρέθηκε ποτέ ξανά σημαντικός σκηνοθέτης να της εμπιστευθεί κάποιο μεγάλο ρόλο.

Αν έχεις δείξει λίγο ενδιαφέρον για τα φετινά Οσκαρ, θα ξέρεις ήδη ότι φαβορί για το βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου είναι με τεράστια διαφορά η Κέιτ Μπλάνσετ για τον ρόλο της (εντελώς συμπτωματικά) στην τελευταία ταινία του Γούντι Άλεν με τίτλο Θλιμμένη Τζασμίν. Ίσως σου φανεί λίγο υπερβολικό ότι όλα τα παραπάνω γεγονότα συμβαίνουν επειδή η Μια Φάροου δεν θέλει να δει την Κέιτ Μπλάνσετ να παραλαμβάνει το Οσκαρ που η ίδια δεν κέρδισε ποτέ, αλλά τουλάχιστον πρέπει να σου φανεί περίεργο το γεγονός ότι όλη αυτή η διαμάχη αναζωπυρώθηκε στην οσκαρική περίοδο. Επίσης να διευκρινίσω ότι παρόλο που θεωρώ την Μία Φάροου ψυχωτική και εμμονοληπτική σε σχέση με τον Γούντι Άλεν, κατανοώ πλήρως τα δύο παιδιά της (ιδιαιτέρως την κόρη της) που από το δηλητήριο που έχει χύθει τόσα χρόνια για τον πατέρα τους, αυτά μπορεί να πιστεύουν ότι ο εν λόγω βιασμός όντως έχει συμβεί. Το ότι η ίδια η Μία υποστηρίζει ανοιχτά όλα αυτά τα χρόνια τον, καταδικασθέντα για βιασμό δεκατριάχρονης, Ρόμαν Πολάνσκι και τον αδερφό της που βρίσκεται στην φυλακή για τον βιασμό δύο ανήλικων αγοριών, δείχνει ότι η κόντρα της με τον Γούντι είναι εντελώς μεροληπτική και δεν πρόκειται να κοπάσει ποτέ. Αν όμως τούτη η διαμάχη όντως κοστίσει στην Κέιτ Μπλάνσετ τότε ποια ηθοποιός μπορεί να βγει κερδισμένη;

 Τα τελευταία οχτώ χρόνια η Έιμι Άνταμς έχει βρεθεί υποψήφια για Οσκαρ πέντε φορές, τις πρώτες τέσσερις για το Οσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου και φέτος επιτέλους για το Οσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου. Για την ακρίβεια φέτος είναι η μοναδική ηθοποιός στην κατηγορία της που δεν έχει κερδίσει ποτέ Οσκαρ. Η Σάντρα Μπούλοκ κέρδισε πριν τέσσερα χρόνια για το The Blind Side, η Κέιτ Μπλάνσετ για το Aviator, η Τζούντι Ντέντς για το Shakespeare in Love και η Μέριλ Στριπ... είναι η Μέριλ Στριπ. Εάν υπάρχει μια ηθοποιός αυτή τη στιγμή που το Χόλιγουντ της «χρωστάει» ένα Οσκαρ, αυτή δίχως δεύτερη σκέψη είναι η Έιμι Άνταμς. Αρκούν όμως όλα αυτά για να κερδίσει φέτος τον σίφουνα που λέγεται Κέιτ Μπλάνσετ;

Βασικά όχι. Η Κέιτ Μπλάνσετ έχει κερδίσει κάθε μεγάλο βραβείο που έχει προηγηθεί των Οσκαρ. Χρυσή Σφαίρα, βραβείο σωματείου ηθοποιών, βραβείο κριτικών και σίγουρα το Μπάφτα. Όλα δείχνουν πως την βραδιά της δευτέρας Μαρτίου θα είναι αυτή που θα ανέβει πάνω στην σκηνή να παραλάβει το χρυσό αγαλματίδιο, αφού έτσι κι αλλιώς η Αμερικάνικη ακαδημία κινηματογράφου έχει αποδείξει στο παρελθόν πως δεν την πολυενδιαφέρει να βραβεύει τιμητικά ανθρώπους που έχουν χάσει πολλές φορές (Άλφρεντ Χίτσκοκ, Ρόμπερτ Άλτμαν, Πίτερ Οτούλ), ούτε επηρεάζεται απο τα σεξουαλικά σκάνδαλα των υποψηφίων της (Ρόμαν Πολάνσκι). Πόσο μάλλον όταν οι υποψήφιοι δεν έχουν καμία σχέση με αυτά, όπως φέτος η Κέιτ Μπλάνσετ.

Α' Γυναικείος ρόλος 
Θα κερδίσει: Κέιτ Μπλάνσετ (Blue Jasmine) 
Μπορεί να κάνει την έκπληξη: Έιμι Άνταμς (American Hustle) 
Θέλω να κερδίσει: Έιμι Άνταμς (American Hustle)   
Έπρεπε να ήταν υποψήφια: Αντέλ Εξαρχόπουλος (La vie d'Adèle)

5 σχόλια :

  1. Γενικότερα, για να το συνοψίσω, απ' όλες τις «ανωμαλίες» για τις οποίες έχει κατηγορηθεί ο Γούντι Άλεν όλα αυτά τα χρόνια, η μοναδική «ανωμαλία» που ισχύει είναι ότι τόλμησε και παντρεύτηκε την εικοσάχρονη θετή κόρη της πρώην ερωμένης του, με την οποία (πρώην ερωμένη) ούτε ήταν παντρεμένος, ούτε καν έμεναν στο ίδιο σπίτι, παρόλο που είχαν υιοθετήσει δυο παιδιά μαζί. Η σύζυγος του Γούντι Άλεν ήταν υιοθετημένη από την Μία Φάροου και τον Αντρέ Πρέβιν και όχι από τον Γούντι όπως λανθασμένα όλα τα media αναφέρουν.

    Αν δηλαδή ο Γούντι Άλεν είναι ανώμαλος, ο μισός (και παραπάνω) πλανήτης βράζει ήδη στα καζάνια της κόλασης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τι μου θυμιζουν ολα αυτα ...(nickzark)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε θυμίζουν λίγο MJ, κυρίως στο πως εκμεταλλεύονται κάποιοι τα παιδιά τους για το συμφέρον τους. Στην περίπτωση του Jackson για τα λεφτά.

      Διαγραφή
  3. δυστηχως για το κερδος τα παιδια τους πολλοι τα εκμεταλευτηκαν..την παταν οι αθωοι ομως (παιδια και μεγαλοι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. πολυ εμπεριστατομενα το εθεσες το ολο θεμα με τον Allen και τις κατηγοριες που ξαφνικα θυμηθηκαν αυτη τη περιοδο να του προσαψουν ενω ειχαν πανω απο εικοσαετια για να το κανουν, και με πολυ μεγαλη ακριβεια. κι εμενα μου φαινεται πολυ πονηρη η σταση της Farrow, για να μη πω ψυχωτικη.
    Woody θυμισου ειμαστε μαζι σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή